BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 28 Mei 2010

Mengapa ini semua terjadi??

entah aku tidak faham dan tidak mengerti dengan hubungan kami ini,setiap hari mesti bergaduh benda yang sama..ya aku sedar semua tu salah aku sebab :-
1)aku tipu dia
2)kurang ajar
3)dengil
4)tidak dengar cakap dia
5)bagi alasan atas setiap salah ak
6)sakit kan hati dia

~aku tak ada niat pun nak tipu dia..aku tipu bersebab semata2 nak jaga hati dia..kalo aku jujur dia kecewa jugak..kalo aku tipu and then dia tahu dia pun akan kecewa jugak..salah ke jika aku tipu demi dia and demi perhubungan ini?walaupun aku beri 1001 alasan dia tetap akan cakap aku tipu dan tak akan terima semua alasan aku..bila aku dah belajar n nak megubah diri aku jadi lebih jujur dia tuduh aku pulak macam2 sedangkan aku tak buat pun benda yg dia tuduh tu..dan dia ungkit benda lama..mcm mana aku nak berubah kalo dia selalu ungkit bnda2 lepas..aku betul2 giveup....

~ bukan niat untuk kurang ajar..tp bila aku bagi tahu benda yg betul dia cakap aku kurang ajar..bila aku nak mempertahankan diri dia cakap aku kurang ajar..bila aku luahkan perasaan aku..sakit aku..x puas hati aku dia cakap aku kurang ajar.mana pergi hak aku nak mempertahankan diri..kat mana aku nak luahkan..kat sapa kalau bukan dia seorang..apa guna dia jadi org yg pling istmwa dlm hidup aku kalo dia tidak boleh terima luahan hati aku,,perasaan aku..selama ni aku pendam semua..simpan semua..bila aku luahkan dia cakap aku kurang ajar..bila aku senyap dia cakap aku kurang ajar jugak..aku cakap apa semua x betul..semua kurang ajar..biarlah aku jd bisu..puas hati aku..

~aku bukan degil..tp dah benda nak terjadi..nak wat cam mana..kalo dia berada disituasi aku baru dia tahu macam mana yang aku rasakan..kita tidak jangka sesuatu benda tu akan terjadi..tp megapa mesti dia cakap aku degil...keras kepala..alahai..maybe silap aku..x pernah nak berusaha untuk buat seperti yang dia suruh..ya setiap kali kami bergaduh semunya berpunca dari aku..aku sedari itu..mmg aku ni bukan pomp yg terbaik tok dia..

~bukan aku tak nak dengar cakap dia..aku dengar..aku cuba berusaha untuk dengar cakap dia..tapi setiap kali sesuatu benda terjadi mesti dia cakap aku salah sbb x dengar cakap dia..kalo lah benda tu bkn berpunca dari kita..tp dari orng lain dan berkaitan dengan kita..mengapa kita yg dipersalahkan..aku ni bodoh sngt...bodoh sangat2 seperti yg dia cakap..belajar tinggi2 tapi soalan ringkas pun ak x leh jawab budak darjah 6 pun leh jawab..yer aku akui..aku memang bodoh..manusia yg tidak berguna..kalo aku mati pun negara ni tak rugi kehilangan insan bodoh cam aku ni..

~macam aku cakap td..setiap kesalahan kita lakukan mesti ada sebab..mana ada kita wat salah sebab suka2...aku wat salah tp aku ada sebab..entah lah..setiap kali aku bagi alasan dia x leh terima..aku bkn nak salahkan dia balik atas kesilapan yang aku lakukan tapi aku nak dia sedar...semua org melakukan kesilpan..aku dilahirkan bukan sebagai malikat..tpi sbg hamba Allah yang lemah,lali,leka dan x lari dari melakukan kesilapan dan dosa..mengapa semua salah aku jer yang pernah wat bagi diri dia..aku bukan nak cari gadoh..tapi aku meluahkan apa isi hati aku..salah ker ak memberontak tok diri aku..mengapa aku tidak diberi ruang untuk mempertahankan diri...

~yup..aku jujur..mmg aku banyak sakitkan hati dia..selalu wat dia naik darah tinggi sebab aku..bukan aku minx dia mati cepat dgn buatkan darah tinggi dia naik..aku x ada niat pun..sumpah...kekasih mana nak bg bf dia mati cepat..kekasih yg bodoh jer wat cam tu..dia selalu cakap aku tak syg dia..x rindu dia dan x pandai jaga hati dia..dia tidak tahu ke..aku korbankan hati aku..perasaan aku semuanya untuk bersama dengan dia..dia x tahu ke setiap malam aku tngk gmbar dia..dengar lagu yg dia bg kat aku..ingtkan dia..mngis kerana dia..dia x pernah rasa mcm mana hati aku rasa,,.dari dulu kami bersama smp sekarang..hati aku betul2 sakit,,tp knp sakit dia jer yg aku nmpk??mmg dia jaga hati aku..tp secara x langsung hati aku sakit..sakit sngt wlpun bkn dia yg buat..tp sakit dsbbkan Dia,...Dia yg ada kaitan dngan dia.......aku korban kan hati aku perasaan aku..jiwa aku kran dia..aku buang cemburu aku sebab dia..dia x pernah tahu..air mata ni lah buktikan..mata yang dia sukai ni lah saksinya...aku x paham..betul2 x pham..mengapa semua ni berlaku kerana aku..kerana aku puncanya

bagaimana aku ingin mengubah diri ni..jika setiap kali ungkit bnda2 lama..aku giveup..benda yang aku tak buat dia cakap aku buat..aku bingung..aku geram..aku sakit walaupun x betul..mngapa dia x leh pcayakan aku sdngkan aku pcayakan dia wlpun hati aku sakit..
perubahan perlukan masa..masa yg lama bukan sehari dua..bukan sejam dan sesaat..aku perlukan sokongan tok berubah dari yg tersyg..tp org yg aku syg tu lah yg watkan aku jatuh..x smangat...

aku ingin membawa diri..jauh..jauh dari dia..bkn aku tak cinta..bkn aku tak syg..sebab syg n cinta lah aku ingin pergi membawa diri..merubah diri ini menjadi yang terbaik untuk dirinya...tp dia sukar untuk faham..aku rela lepaskan dia jika itu wat dia bahgia..x sakit hati..x rasa ditipu..aku rela walaupun hati ini berat..berat tok lepaskan dia..mungkin cinta kau dengan dia bukan untuk dimiliki tapi untuk dikenang dan disimpan tersemat di dalam hati smp mati..mungkin cinta aku dan dia bertaut disyurga..walapun dia tak akan maafkan aku smp mati..tp aku maafkan terlebih dahulu..sebelum dia wat salah kat aku..aku dah maafkan awal2..walaupun aku tidak diberi tahu di mana kubur dia suatu hari nanti..dan tidak dibenarkan meziarahi pusara dia..aku rela..tp aku akan sedekah kan Al-fatihah dan surah Yassin untuk bekalan dia di akhirat..dan aku akan titipkan doa untuk dia didalam setiap doa2 ku..dari dulu,kini dan selama2nya hingga nadi ku tersentuh...

jika ada jodoh tak kemana..berpisah 1000 batu 100 tahun sekalipun kalau dah tertulis dia jodoh aku..pasti akan berjumpa kembali walaupun berlainan status..ditempat yg lain..mungkin di dunia mungkin juga disyurga..cinta ku terhadapnya suci..sesuci embun pagi..

kalau lah dia memahami isi hati ini..perasaan ini..alangkah indahnya hidup ini..aku harap satu hari nanti kami akan berjumpa dan dia mengerti hati ini...mungkin aku bukan yg terbaik untuk dia..dan bkn bakal ibu yg baik untuk anak2 dia..keturunan dia..aku x layak untuk melahirkan zuriat dia..aku pasrah...walapun aku teringin sgt untuk menjadi wanita yg istmwa dlm hati dia..ibu kpd anak2 dia..hati mengerti lah....

2 ulasan:

Muhammad Rafiq Hasrudin berkata...

baru ikut blog ni. aku link kau.

Achik Emma berkata...

tq beb...ajak geng ko yg lain...hahahahaha :p